OFERTA O POLSCE O NAS NA DRODZE REGULAMIN KONTAKT
 

     
 
Sprawdź aktualną ofertę

 
     
 
  NA DRODZE
 
     
 

Polski rynek motoryzacyjny jest jednym z najdynamiczniej rozwijających sie w Europie. Od 2000 r. na polskich drogach przybyło 8 mln. pojazdów. W chwili obecnej inwestycje na stan polskich dróg są priorytetem każdego rządu. Wspomagane były dodatkowo wysiłkami mającymi na celu stworzenie nowej sieci drogowej na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, tj. Euro 2012. Mimo tego, na głównych drogach w Polsce panuje duży ruch a w miastach tworzą się korki. Między innymi dlatego zdecydowaliśmy się poprowadzić trasy naszych wycieczek drogami drugiej i trzeciej kategorii. Z dala od głównych szlaków komunikacyjnych, pozwalające w spokoju podziwiać urokliwe zakątki Polski. Wybierając się w podróż po Polsce z nami, odkryjecie prawdziwe oblicze kraju, niedostępne np. dla wycieczek autokarowych. Postaramy się jak najwięcej czasu spędzić na bocznych drogach, abyście nigdy nie czuli pośpiechu, spędzając wasze wakacje w absolutnym spokoju.

Motocykle masowo poruszające się po polskich drogach są w Polsce zjawiskiem nowym. Ma to swoje pozytywne i negatywne skutki. Do negatywnych z pewnością należy zaliczyć fakt, że kierowcy samochodów nie mają wyrobionych nawyków obserwowania małych obiektów. Z drugiej strony, grupa motocykli jest zawsze zauważana z daleka, gdyż stanowi niecodzienne zjawisko. Dzięki temu, podróżowanie w grupie motocykli po Polsce jest uważane za bezpieczne. Bez względu na to jak polscy kierowcy postrzegają grupę motocykli, wymagamy od uczestników wycieczki absolutnego zachowania zasad bezpieczeństwa. W tym celu przygotowaliśmy szereg animacji, obrazujących jak powinien zachowywać się uczestnik naszej grupy. Wykupując podróż z MOTO-TOUR.PL, każdy klient akceptuje przestrzeganie zasad zaprezentowanych poniżej. 

 
     


     
  Podstawowe przepisy drogowe.
=  
= - jednojezdniowe
= - dwujezdniowe
= - jednojezdniowe
= - dwujezdniowe
=  
Przekroczenie pr?dko?ci o 10% jest zwyczajowo akceptowalne przez funkcjonariuszy policji.
 
     


     
 

Podróżując w grupie motocykli każdy kierujący powinien przestrzegać kilku bardzo ważnych zasad:

  • podróżujemy w systemie „na zakładkę”
  • prowadzącego nazywany leaderem a zamykającego grupę pasterzem,
  • odległość od poprzedzającego motocykla wynosi min. 2 sekundy,
  • każdy utrzymuje kontakt wzrokowy z motocyklem jadącym za nim,
  • jeśli motocykl jadący z tyłu zatrzyma się, poprzedzający go motocyklista także się zatrzymuje,
  • między tankowaniami pokonujemy dystans wyznaczony wg. motocykla o najmniejszym zasięgu,
  • leader i pasterz noszą kamizelki odblaskowe.

Pasterz ma ambitne i odpowiedzialne zadanie w grupie. Aby utrzymać atrakcyjną cenę wycieczki nie zatrudniamy motocyklistów mających zamykać grupę. Prosimy, aby pasterzem został motocyklista z długim stażem w prowadzeniu pojazdu, dosiadający mocnego motocykla.
 

 
     


     
 
Nikt nie wyprzedza prowadzącego ani nie zostaje za pasterzem. Zmiana miejsc wewnątrz grupy jest dopuszczalna, choć nie sugerowana. Ustawienie wewnątrz grupy po wyruszeniu z postoju ? dowolne.
Jeśli motocykl, który opuścił grupę za wiedzą i zgodą prowadzącego dołącza do grupy lub wewnątrz grupy następuje zmiana miejsc, wszyscy dostosowują swoje miejsce w grupie zgodnie z zasadą ?na zakładkę?.
Przejazd przez skrzyżowanie lub rondo odbywa się z zachowaniem szyku. Motocykle zmniejszają dystans, co powoduje że łatwiej zachować ciągłość przejazdu a inni uczestnicy ruchu podświadomie unikają rozdzielania grupy. Jeśli zajdzie konieczność zatrzymania się, grupa cały czas zachowuje szyk i kolejność.
Przed przystąpieniem do wyprzedzania, należy zbliżyć się do osi jezdni. Motocykliści jadący w szyku po zewnętrznej stronie jezdni, sygnalizują zmianę miejsca w szyku kierunkowskazem.
Wyprzedzanie grupy przez inny pojazd zazwyczaj zaczyna się przez zasygnalizowanie przez pasterza możliwości wyprzedzania poprzez zjechanie do krawędzi jezdni (lub jeśli pasterz jedzie po zewnętrznej stronie drogi, włączenie na chwilę prawego kierunkowskazu). Wszyscy jadący bliżej osi jezdni zjeżdżają do prawej, ustawiając tym samym kolumnę w jednym rzędzie. Zmianę pozycji w grupie sygnalizują kierunkowskazem.
Jeśli grupa zostanie przerwana ze względu na ustąpienie pierwszeństwa lub sygnalizację świetlną, motocykle które przejechały zatrzymują się na poboczu w jednej linii. Jeśli okoliczności pozwalają, zamiast zatrzymywania się, można wyraźnie zwolnić w oczekiwaniu na pozostałych motocyklistów. Widząc zbliżający się ?ogon? grupy, motocykle które przejechały przez skrzyżowanie ruszają i przyśpieszają, tak aby połączenie odbyło się płynnie.
Jeśli motocykl ulegnie awarii lub zostanie przebita opona, motocyklista zwalnia i zatrzymuje się na poboczu. Jadący za nim zatrzymują się za motocyklem dotkniętym awarią, w jednym rzędzie na poboczu. Motocykl jadący przed nim zauważa że motocykl za nim zwalnia i również zatrzymuje się na poboczu. Tak samo postępuje każdy, który traci kontakt wzrokowy z pojazdem jadącym za nim. W ten sposób ?sygnał? o awarii dociera do leadera. Każdy z motocykli w bezpiecznym momencie zawraca i ustawia się na końcu zatrzymanej grupy, w jednym rzędzie.
Parkowanie. Prowadzący zatrzymuje się na końcu przestrzeni wyznaczonej do parkowania, wycofuje i ustawia skośnie tyłem w kierunku wyjazdu z parkingu. Kolejny motocyklista podjeżdża na wysokość pierwszego motocykla, wycofuje pojazd i ustawia w linii obok prowadzącego pod tym samym kątem.
Ostrzeżenie przed możliwością awaryjnego hamowania. Kiedy prowadzący widzi sytuację drogową, która może spowodować konieczność awaryjnego hamowania, pulsacyjnie, z dużą częstotliwością uruchamia światło STOP, lecz na tyle lekko, aby motocykl nie hamował. To samo czynią wszyscy, którzy zauważą ten znak, aby przekazać sygnał do tyłu grupy.
Blokers. Jeżeli grupa jednomyślnie wyrazi zgodę i wyrazi zainteresowanie tą funkcją, można ustanowić funkcję blokującego ruch w przypadku pokonywania skrzyżowań. Blokujący powoduje, że grupa nie rozdziela się. Blokujący jedzie jako drugi w grupie. W przypadku włączania się grupy z drogi podporządkowanej, ustawia się na przeciwległym pasie, unosząc wysoko dłoń, skłaniając zbliżające się pojazdy do zatrzymania. Po przejechaniu grupy dołącza jako ostatni a następnie ostrożnie przemieszcza się do czoła grupy, zajmując w końcu pozycję za leaderem.

W przypadku, gdy w którymś motocykli zaczyna brakować paliwa, co może grozić zatrzymaniem się, kierujący ostrożnie podjeżdża do motocykla jadącego przed nim i wskazuje na bak. Następnie motocyklista, który odebrał sygnał podjeżdża do motocykla jadącego przed nim i powtarza sygnał. Każdy kolejny czyni podobnie, aż sygnał dotrze do prowadzącego.
 
     


     
  Sygnały dłonią leadera:
1. Przyśpieszamy.
2. Zwalniamy.
3. Wyłącz kierunkowskaz.
4. Potrzebuję zatankować.


Bez względu na okoliczności, naszym najwyższym priorytetem podczas realizowania wycieczki jest bezpieczeństwo grupy i każdego z jej uczestników. Leader ma prawo bezzwłocznie i nieodwołalnie wykluczyć uczestnika wycieczki, gdy ten, poprzez:
  • rażące łamanie przepisów drogowych,
  • jazdę pod wpływem alkoholu lub środków odurzających,
  • wykonywanie brawurowych, niepotrzebnych i niebezpiecznych manewrów na drodze,
naraża innych uczestników grupy na ryzyko kolizji.

Polska Organizacja Turystyczna obsługuje telefon bezpieczeństwa dla turystów w Polsce. W nagłych wypadkach można dzwonić pod numer 0 800 200 300 lub dla telefonów komórkowych +48 608 599 999. Telefon jest czynny w godzinach 10.00 – 22.00.
 
     
ENGLISH  |  DEUTSCH  |  POLSKI